Інформаційна кампанія «Пацієнт має право»

Інформаційна кампанія «Пацієнт має право»

В центрі системи охорони здоров’я — пацієнт, який має право вибору, доступ до якісної медичної допомоги і сучасних стандартів лікування. Усе це — про права пацієнтів і кінцеву мету масштабної трансформації охорони здоров’я, яку зараз втілює команда МОЗ України. Упродовж інформаційної кампанії детально аналізували кожне право пацієнта, сучасний стан справ і зміни, які вже відбулися, повідомляє Міністерство охорони здоров’я України

Докладно, що кожен пацієнт має знати про свої права і як їх відстоювати:

Ці права пацієнтів закріплені у найвищих законах країни: Конституції України, Законі України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» та Цивільному кодексі України.

Важливо, що права нерозривно пов’язані з обов’язками пацієнтів, адже стан здоров’я кожного із нас передусім залежить саме від наших дій: чи намагаємось перейти на здорове харчування, позбутись шкідливих звичок, чи вчасно звертаємось до лікаря, дотримуємось його рекомендацій (зокрема — не призначаємо собі лікування самостійно), проходимо профілактичні огляди, вакцинуємось тощо.

Основні обов’язки пацієнтів, згідно з Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»:

  • піклуватися про своє здоров’я та дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян;
  • проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
  • надавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться в небезпечному для життя і здоров’я стані;
  • виконувати медичні приписи та правила внутрішнього трудового розпорядку закладу охорони здоров’я;
  • у невідкладних випадках, коли існує реальна загроза життю, отримувати медичну допомогу без своєї згоди чи згоди законного представника.

Найближчим часом розпочнемо інформаційну кампанію «Лікар має право», в якій докладно розглянемо права медиків.