28-ма Українська антарктична експедиція вирушає додому

28-ма Українська антарктична експедиція вирушає додому

28-ма Українська антарктична експедиція вирушає додому після року роботи на крижаному континенті, а на її місце заступає команда 29-ї УАЕ.

2 квітня пройшла офіційна частина перезмінки. Очільник 28-ї УАЕ Богдан Гаврилюк віддав керівнику 29-ї Юрію Отрубі символічний ключ від «Вернадського», а також вони підписали акт приймання-передачі станції. Потому на флагштоці відбулася зміна синьо-жовтих стягів, повідомляє Міністерство освіти і науки України

3 квітня учасники 28-ї зимівлі залишили станцію. Найближчим часом український криголам «Ноосфера» доправить їх, а також учасників сезонної експедиції до Чилі. Звідти полярники діставатимуться України літаками та наземним транспортом.

Нагадаємо, що 28-ма УАЕ має 14 учасників. Цілий рік вони проводили в Антарктиці дослідження за трьома основними напрямами (метеорологія, біологія, геофізика) та підтримували діяльність станції.

Зокрема, здійснювали спостереження за магнітним полем Землі, іоносферою, глобальною грозовою активністю, озоновим шаром, погодними показниками, живим світом Антарктики тощо. Важливо, що завдяки вдосконаленню зв’язку та логістики, а також використанню дронів, експедиції вдалося значно розширити географію польових досліджень у морі та провести повніші спостереження за птахами та ссавцями.

Усі згадані завдання продовжить виконувати 29-та УАЕ, в якій теж 14 учасників та учасниць. У більшості досліджень надзвичайно важливою є безперервність, адже частина рядів даних на нашій станції є найдовшою в Антарктиці. Саме такі дані сьогодні дають можливість вченим з усього світу відслідковувати, як змінилася Антарктика за останні 80 років, та робити прогнози на майбутнє.

Також під час антарктичного літа на станції тривала робота сезонної експедиції, що мала дві частини: технічну та наукову. Технічним фахівцям вдалося завершити багато робіт з модернізації станції, започаткованих ще до повномасштабної війни.

Так, основний причал, побудований ще в британський період, повністю замінили на новий – безпечніший та зручніший. Також завершили реконструкцію другого причалу, замінили внутрішню систему водопостачання та запустили систему заземлення основних та допоміжних будівель.