Оновлено правила надання послуг з постачання тепла та гарячої води

Оновлено правила надання послуг з постачання тепла та гарячої води

Внесено низку змін до правил та типових договорів про надання послуг з постачання теплової енергії та гарячої води, які удосконалюють порядок отримання споживачами послуги. Прийняті зміни є комплексними і спрямовані на забезпечення рівних умов отримання вищевказаних послуг зі споживачами як у багатоквартирних будинках, так і індивідуальних (садибних) житлових будинків. Відповідні рішення ухвалені на засіданні Кабінету Міністрів, повідомляє Міністерство розвитку громад та територій України

Найбільше зміни торкнулися регулювання договірних відносин зі споживачами. Задля забезпечення прав усіх категорій споживачів, для тих, які не обрали жодну форму договору з виконавцем послуги, запроваджено публічний договір приєднання про надання послуг постачання теплової енергії та гарячої води (замість письмової форми договору).

«Укладання публічних договорів приєднання гарантуватиме безперебійне надання послуг, а також забезпечить захист прав усіх споживачів. Водночас для виконавців це створить необхідні умови для роботи», – наголосила заступник Міністра розвитку громад та територій Наталія Хоцянівська.

Публічні договори приєднання з індивідуальними споживачами у багатоквартирному будинку вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування їх текстів на сайті органу місцевого самоврядування або виконавця послуг, співвласники багатоквартирного будинку не уклали інший договір з виконавцем комунальних послуг. Із власником індивідуального будинку такий договір вважається укладеним, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору він не відмовився від послуги. Для переходу на нові договори чинним споживачам не потрібно надавати жодної додаткової інформації або робити щось додатково.

Також змінами врегульовано низку питань щодо:

  • структури оплати послуги та її деталізації, при цьому плата за послугу повинна вноситися одним платежем, незалежно від кількості складових;
  • обліку спожитої послуги та її розподілу між споживачами в залежності від моделі договірних відносин;
  • розміщення інформації щодо кількості та якості послуги;
  • відповідальності сторін за неналежне виконання договірних відносин;
  • процедури зміни моделі договірних відносин або припинення їх дії.

НАШ ГРАД