80% усіх документів бізнес оформлює через механізм «єдиного вікна»

80% усіх документів бізнес оформлює через механізм «єдиного вікна»

Близько 80% усіх документів бізнес оформлює через механізм «єдиного вікна» на митниці. Про це сказав Міністр фінансів Олександр Данилюк. Він додав, що запуск цієї системи є революційним кроком, який змушує всі державні органи, що забезпечують контроль за товарами на митній території України, працювати як єдине ціле. Тобто так, щоб бізнес мав справу тільки з державою в електронному форматі.

«Зараз підприємствам продають таку історію: ні, немає держави, а є митниця, яка живе своїм життям, прикордонники, екологи, фітосанітари тощо. Кажуть, ми на митниці зробили свою частину роботи, а ви далі йдіть шукайте всі інші контролюючі органи — це ваша проблема. Ось тому в нас економічне зростання відбувається такими низькими темпами. Бо якщо ми так ставимося до тих, хто розвиває нашу економіку, то й результат маємо відповідний. Я впевнений, що люди в усіх структурах, які іноді офіційно, а іноді неофіційно залучені до різних видів контролю, отримують свою ренту, тож виступатимуть за збереження саме такого підходу. Ми проти цього. І запуск «єдиного вікна» великою мірою має вирішити цю проблему», — сказав О.Данилюк.

З 1 лютого 2018 року «єдине вікно» стало обов’язковим до використання по всій країні з певними перехідними положеннями.

«Нині набагато складніше щось сховати, бо всі документи на розмитнення товарів подаються завчасно і на момент прибуття на митницю вантажі вже зареєстровані в різних службах. Тоді дуже складно зробити так, щоб якась машина проскочила непоміченою або уникла якогось із видів контролю. Той, хто зловживає, уже остерігається, що його підставлять, бо в системі все видно. Тому бізнес зараз поступово починає чітко розуміти, хто відповідальний за процес, які документи потрібно подавати й скільки триватиме контроль, хто відповідальний у разі затягування та чи є на це підстави. Ми моніторимо цей процес і постійно вдосконалюємо процедури», — додав Олександр Данилюк.

  НАШ ГРАД