184 тис. 778 абітурієнтів рекомендовані до зарахування на місця держзамовлення

184 тис. 778 абітурієнтів рекомендовані до зарахування на місця держзамовлення

студентиЗагалом 184 тис. 778 абітурієнтів рекомендовані  до зарахування на місця державного замовлення на всі освітньо-кваліфікаційні рівні. Єдине, що відділяє цих вступників від навчання за бюджетні кошти – оригінали документів, їх вступникам потрібно принести до приймальної комісії ВНЗ до 18.00 5 серпня. Про це повідомиляє МОН.

“Для Міністерства освіти і науки найбільш цікавим було отримати реальні дані та побачити, яким чином спрацює модель, коли місця держзамовлення розподіляються в залежності від преференцій сильних абітурієнтів і зараз у нас вже є попередні результати”, — розказала Перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун під час брифінгу на тему «Вступна кампанія-2016: результати і висновки».

Завдяки системі “місце йде за абітурієнтом” перевагу на вступ до вищих навчальних закладів отримали абітурієнти з вищими балами ЗНО. Таким чином, вдалося підняти загальний прохідний бал на навчання за бюджетні кошти.

“Якщо аналізувати результати вступної кампанії, можна сказати, що є позитивні зрушення в плані рівного доступу до вищої освіти. Перш за все треба відзначити, що цьогоріч було скасовано позаконкурснийвступ і цільові направлення. Якщо ви пам’ятаєте 25 % місць держзамовлення минулими роками віддавалися для позаконкурсного вступу. Що стосується “цільовиків” – це могло бути 75% від держзамовлення. В результаті, ті вступники, що мали досить хороший бал, мали значно менший шанс вступити й отримати  бюджетне місце” – зазначила Наталія Радиш, експерт громадянської мережі «ОПОРА».

В цьому році відбувався прийом документів на здобуття чотирьох освітньо-кваліфікаційних рівнів. Так, рекомендацію до зарахування на місце держбюджету на здобуття освітньо-кваліфікаціфйного рівня бакалавр отримали 76 тис. 664 абітурієнти, на магістра – 24 тис. 189, на спеціаліста – 12 тис. 546 та на молодшого спеціаліста —  71тис 379 вступників. На сайті МОН розміщено покрокову інструкцію, як абітурієнт  може перевірити, чи є він у списках рекомендованих до зарахування.

За попередніми даними визначено ТОП-20 вишів, що отримали найбільшу кількість додаткових місць держзамовлення завдяки цьогорічному нововведенню «місце йде за абітурієнтом». Більше половини рекордсменів – регіональні виші. Відкриває двадцятку «Львівська політехніка» – порівняно з минулим роком вона отримала 498 додаткових місць, друга позиція за КНУ ім. Т.Шевченка – 393 додаткових місця, на третій сходинці КНЕУ імВадима Гетьмана –  додалося 253 місця. Додаткові місця отримали не лише київські, а й регіональні виші —   11 з 20 ВНЗ у ТОПі. Окрім «Львівської політехніки», до першої десятки увійшли такі регіональні виші як ХНУ ім В.Н.Каразіна — 231 додаткове місце, ЛНУ ім І.Франка – 210 додаткових місць, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка — 174 додаткових місця, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича – 169   додаткових місць.

Закривають ТОП-20 кращих такі регіональні виші як Луцький національний технічний університет — 122 додаткових місця,  Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки – 119 додаткових місць, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка – 117 додаткових місць, ЛНУ ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Гжицького — 116 додаткових місць, Сумський державний університет – 115 додаткових місць, ХНУ радіоелектроніки  — 98 додаткових місць.

«Це попередні результати. Вони демонструють, що місця зосередились в сильніших університетах, а побоювання, що все держзамовлення сконцентруються тільки в Києві, були явно перебільшені. Зокрема, ми бачимо, що в ТОП-20 вишів за збільшенням місць держзамовлення,  більше половини — це не київські виші. І основне, практика показала, що ця система піднімає прохідний бал і кращі абітурієнти отримують можливість навчатися в університетах», — зазначила Перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун під час брифінгу на тему: «Вступна кампанія-2016: результати і висновки».

НАШ ГРАД