Іноземців, яким відмовили у в’їзді в Україну, тримають у жахливих умовах

Іноземців, яким відмовили у в’їзді в Україну, тримають у жахливих умовах

Пореченков-з-кулеметом-3-300x198Моніторингова група національного превентивного механізму у складі представника Департаменту з питань реалізації НПМ Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та монітора ГО «Асоціація незалежних моніторів» здійснила візит до відділу прикордонної служби «Київ-Пасажирський» ОКПП «Київ», що розташований на Київському залізничному вокзалі. На момент візиту персонал прикордонного відділу здійснював прикордонний контроль щодо осіб, які прибули о 7:51 до столиці України потягом «Мінськ – Київ», повідомили у прес-службі Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

У ході моніторингу з’ясовано, що протягом 2014 року у пункті пропуску «Київ-Пасажирський» з різних причин було відмовлено у в’їзді в Україну 144 іноземцям. Такі особи очікують вибуття у зворотному напрямку близько 12 годин (потяг «Київ – Мінськ» відбуває о 21:45 щоденно) під наглядом прикордонників в обладнаному для розміщення осіб зачиненому приміщенні, розташованому у кімнатах відпочинку готельного типу на 4-му поверсі Південного залізничного вокзалу. Подібні приміщення формально мають належати до місць несвободи, адже особи, які в них перебувають, не можуть вільно їх залишити. В Україні відсутнє будь-яке нормативне регламентування функціонування подібних кімнат, а також порядку обмеження прав та свобод осіб, які в них перебувають. Отже, дії посадових осіб Державної прикордонної служби щодо поміщення та тримання осіб, яким відмовлено у перетині державного кордону, у таких приміщеннях можуть розцінюватися як неправомірне позбавлення волі особи.

Крім того, згадане місце несвободи не відповідає мінімальним стандартам поводження із затриманими особами. Так, у ньому немає природного та достатнього штучного освітлення, ефективної вентиляції. Особи, які перебувають у кімнатах, не мають вільного доступу до питної води, свіжого повітря, туалету. Забезпечення харчуванням цих осіб також не передбачено. Також особи, яким відмовлено у перетині державного кордону в Україну, позбавлені доступу до будь-якої інформації про гарячі лінії, на яких можна отримати своєчасну правову чи консультативну допомогу (телефон гарячої лінії ДПСУ надруковано лише на особистих картках прикордонників).

Звіт за результатами моніторингового візиту буде спрямовано до Генеральної прокуратури та Державної прикордонної служби для відповідного реагування.

НАШ ГРАД