Якщо ви придбали неякісний або протермінований товар

Якщо ви придбали неякісний або протермінований товар

пайки продукты едаПевно, вам не раз траплялося купувати протермінований або неякісний товар. Що ж робити в такому випадку? Дехто просто викидає куплену річ чи продукт і забуває про витрачені дарма гроші, а дехто захищає свої права. Як зробити це правильно радить прес-слуба Держспоживінспекції України.

По-перше, потрібно завжди забирати та зберігати чек, адже це документ, що засвідчує покупку товару. Пам’ятайте про закон «Про захист прав споживачів» і те, що ви можете звернутися до органів, що відповіда ють за виконання цього закону. Уважно читайте етикетки та захищайте свої права.

Якщо ви купили неякісний товар, то потрібно пред’явити чек та куплену річ продавцю. В ідеалі, вам повернуть витрачені гроші. Коли чек не зберігся, все одно звертайтеся до продавця з проханням повернути кошти. Вам не хочуть допомогти? Звертайтеся до старших на зміні (адміністратора, директора чи керівника продавця). Вони повинні забрати у вас зіпсовану річ та повернути кошти. Крім цього, можете подати скаргу на продавця, що відмовлявся вам допомогти.

Може статися так, що «старші» відмовляться віддати гроші. Тоді кажіть, що будете звертатися до директора магазину. Контактна інформація міститься в «куточку споживача». Починайте записувати його координати або ж зателефонуйте та поскаржтеся на працівників. Такі проблеми їм навряд чи потрібні. Не допомагає – існує «книга скарг та пропозицій», яка повинна знаходитися в тому ж «куточку споживача».

Якщо і це не допомогло, пишемо заяву на фірму/магазин у найближчому відділенні управління з питань захисту прав споживачів, контакти якого повинні бути розміщені в «куточку споживача». Вашу скаргу зареєструють. Потім потрібно провести перевірку та відповісти вам. Проблема в тому, що магазин повинні попередити за 10 днів до перевірки. За цей час всі недоліки можна «викорінити». Хоча до незапланованої перевірки складніше підготуватися.

Та все ж здається, що ні магазину чи підприємству, у якого ви придбали неякісний товар, ні вам не потрібно ця «біганина». Адже простіше буде відразу віддати вам кошти.

За час «відстоювання» своїх прав ви можете зіштовхнутися з грубістю та справжнім хамством, що можуть «відбити» будь-яке бажання доводити свою правоту. Але не потрібно здаватися. Пам’ятайте, це цілком можливо та законно.

Інша річ, коли ви купили що-небудь на стихійному ринку. Чеки зазвичай там не видають, хіба що потрапиться «кмітливий» покупець, що потурбується про себе. З поверненням товару там складніше, адже довести, що ви купували саме у цього продавця, неможливо без наявності чека. Ви можете також звертатися до відділу управління з питань захисту прав споживачів. Але повноважень забирати товар у них немає, тому вони «співпрацюють» з міліцією, яка це право має.

В будь-якому випадку пам’ятайте, ви можете і маєте право відшкодувати неякісний товар.

Позовна заява про розірвання договору купівлі-продажу, стягнення грошової суми за товар, стягнення моральної шкоди:

ЗРАЗОК №1

До ________ районного суду ___________ області адреса:_______________________

Позивач: Особа_1, проживаю за адресою:__________________, тел.:_________________

Відповідач: Особа_2, проживає за адресою:_____________, тел:__________________

Позовна заява

про  розірвання договору купівлі-продажу, стягнення грошової суми за товар, стягнення моральної шкоди

27 жовтня 2008 року я уклав з відповідачем  договір купівлі-продажу металопластикового вікна вартістю 1483 грн., і згідно п.4.1 даного договору мною  30 жовтня 2008 року  сплачено відповідачу  1200 грн., що є авансом в розмірі 80 % від ціни договору. Термін виконання робіт згідно договору становив 15 днів. Як у визначені договором строки, так і тривалий час після  закінчення цих строків, відповідач роботу не виконав, сплачену суму 1200 грн. мені не повернув.

Між мною та Особою_2 виникли правовідносини,які регулюються  договором купівлі-продажу. Відповідно до ст.662 ЦК України продавець зобов’язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Предметом даного договору є металопластикові вікна, товар, який повинен бути створений продавцем. В зазначений в договорі строк, продавець  не поставив  мені металопластикові вікна, чим порушив умови договору та  умови виконання зобов’язань (ст.530 ЦК України).

У разі відмови  продавця передати  проданий товар покупець має право відмовитись від  договору купівлі-продажу.

Крім того, виходячи з встановленого кола  суб’єктів правовідносин, я, Особа_1, як  фізична особа, що  замовила продукцію для  особистих  побутових потреб, відношуся до такої категорії як споживач.

Відповідач як виконавець в даних правовідносинах, протиправно не виконав зобов’язання вказані в договорі купівлі-продажу ( ст.614 ЦК України).

Відповідно до ст.ст. 623, 1210 ЦК України шкода завдана  внаслідок недоліків послуг, відшкодовується  виконавцем.

Між порушенням умов зобов’язань та  наявністю шкоди мається причинний зв’язок.

Розмір збитків, завданих порушенням зобов’язань, доказується позивачем (кредитором). Цей розмір визначений на підставі  сплаченої за договором  квитанції №581 від 30 жовтня 2008 року в сумі 1200 грн., а саме повернення сплаченого авансу.

Крім того мною понесені збитки в сумі 300 грн., на поїздки з с. Богодухівка до смт. Чорнобай, які виникли як наслідок невиконання  договору купівлі-продажу відповідачем.

Згідно ст.10 п.1, п.2 Закону України «Про захист прав споживачів» від 1 грудня 2005 року «споживач  має право  відмовитися від  договору про  виконання робіт і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до  виконання зобов’язань за договором».

«Якщо  під час виконання робіт стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право розірвати договір і вимагати  відшкодування збитків…».

п.5 ст.10 даного Закону,  у разі коли виконавець не  може виконати  роботу згідно з договором  споживачеві сплачується пеня.

Крім того незаконними діями відповідача мені була завдана моральна шкода, яка полягає у тому, що  я переношу переживання через те, що заплатив гроші і не можу отримати ні своє замовлення, ні повернути гроші.  Крім того для відновлення моїх порушених прав я змушений прикладати додаткові зусилля, що тягне за собою як додаткові витрати, так і порушення сталого життєвого укладу. Моральну шкоду я оцінюю в 750 гривень.

На підставі вищезазначеного та керуючись ст. 530, 614, 623, 662, 665, 1210 ЦК України, ст.4, 10 Закону України «Про захист прав  споживачів», ст. 3, 118, 119 ЦПК, —

Прошу:

Позов задовольнити.

Розірвати договір купівлі-продажу від  27 жовтня 2008 року про купівлю металопластикового вікна, укладений між  мною, Особою_1, та Особою_2.

Стягнути з Особи_2 на користь Особи_1  сплачений аванс в сумі  1200 грн. та 300 грн. заподіяної шкоди, а також витрати понесені на інформаційно-технічне забезпечення та державне мито.

Стягнути з Особи_2 на мою користь моральну шкоду в сумі 750 гривень.

Додатки:

Дата                Підпис

ЗРАЗОК №2

До ________ районного суду м.___________ адреса:_______________________

Позивач: Особа_1, проживаю за адресою:__________________, тел.:_________________

Відповідач: ПП «Назва», юридична адреса:_______________________

Позовна заява

про розірвання договору купівлі-продажу, повернення коштів, відшкодування моральної шкоди

10.10.2009 року в магазині «НАЗВА» по вул.__________ в м. Лубни Полтавської області, власником якого є відповідач, я придбала цифрову фотокамеру «SAMSUNG» ЕS10 Вlaсk вартістю 989 грн. 00 коп. Гарантійний строк на вказаний товар становив один рік.

15.11.2009 року в фотокамері перестав працювати об’єктив, в зв’язку з чим я звернулася до магазину з вимогою про обмін товару, але отримала відмову через необхідність встановлення причини поломки, для чого фотоапарат, було направлено до сервісного Центру «Інек-Кремінь» м.Кременчук 20.11.2009 року.

Ремонт фотоапарату було проведено СЦ «Інек-Кремінь» через ТОВ МТІ СЦ «SAMSUNG» м.Київ шляхом заміни номерної частини об’єктиву, що є істотною зміною функції товару, без зазначення в талоні на ремонт причин поломки та проведеної заміни, що позбавляло мене можливості визначитись з якістю товару, істотністю його недоліку, можливістю використання та наявністю можливої повторної поломки.

05.12.2009 року за викликом я прибула до магазину для отримання фотоапарата магазин, де намагалися дізнатись причину поломки, в тому числі шляхом подачі письмової заяви, але в наданні такої інформації мені було відмовлено, в зв’язку з чим я вимушений був відмовитися від фотокамери. Тільки в лютому 2010 року було отримано висновок про недоліки товару та проведену заміну фото об’єктиву фотоапарата.

Моя вимога про надання інформації про причину поломки та проведений ремонт при відсутності в гарантійному талоні такої інформації є правомірною, відповідач не виконав свій обов’язок щодо проведення експертизи товару та повідомлення покупця про причини недоліку товару, порушив законодавство про надання інформації щодо якості товару, що робить правомірним мою відмову від отримання такого товару.

За обставин, коли фактичний ремонт товару та встановлення причин недоліку товару було проведено з порушення терміну на ремонт, права на інформацію, я маю право на розірвання договору, відмову від товару та повернення його вартості, відшкодування шкоди, в тому числі моральної.

За обставин, коли відповідач порушив передбачені права споживачів, відмовився повернути кошти за неякісний товар чи замінити його на інший, відповідач повинен відшкодувати завдані збитки у вигляді моральної шкоди, яка полягає в порушенні моїх прав, позбавлення можливості користуватись фотоапаратом, в тому числі на дні народження матері, для чого придбавався фотоапарат, користуватись коштами, які тривалий час перебували у відповідача. Вказані обставини викликали стрес, нервування, необхідність звертатись за медичною допомогою, займатись судовою тяганиною, відстоювати свої законні права.

Згідно п. 22 ст. 1 ЗУ «Про захист прав споживачів» споживачем є фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб.

Відповідно до ст. 8   ЗУ «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми.

Стаття 4 ЗУ «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця); відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості.

Згідно ст.15 ЗУ «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Стаття 17 ЗУ «Про захист прав споживачів» передбачає, що у разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

Згідно ст.21 ЗУ «Про захист прав споживачів» крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов’язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо будь-яким чином (крім випадків, передбачених законом) обмежується право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію

Відповідно до ст.22 «Про захист прав споживачів» при задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Згідно ст. 700 ЦК України продавець зобов’язаний надати покупцеві необхідну і достовірну інформацію про товар, що пропонується до продажу. Інформація має відповідати вимогам закону та правилам роздрібної торгівлі щодо її змісту і способів надання. Якщо покупцеві не надано можливості негайно одержати повну і достовірну інформацію про товар у місці його продажу, він має право вимагати відшкодування збитків, завданих необґрунтованим ухиленням від укладення договору, а якщо договір укладено, — в розумний строк відмовитися від договору, вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми і відшкодування збитків, а також моральної шкоди. Продавець, який не надав покупцеві можливості одержати повну і достовірну інформацію про товар, несе відповідальність за недоліки товару, які виникли після передання його покупцеві, якщо покупець доведе, що вони виникли у зв’язку з відсутністю у нього такої інформації.

Згідно ст.. 1167 ЦК України моральна шкода відшкодовується особою, яка її завдала, за наявністю її вини.

Згідно постанови пленуму ВСУ N 5 від 12.04.96 року «Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів» при вирішенні вимог споживачів про відшкодування на підставі ст. 24 Закону моральної шкоди суди повинні виходити з роз’яснень, які Пленум Верховного Суду України дав у постанові від 31 березня 1995 р. N 4 “Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди».

Зокрема, під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру, яких споживач зазнав унаслідок моральних чи фізичних страждань або інших негативних явищ, що настали через незаконні винні дії продавця, виготівника, виконавця або через їх бездіяльність. Розмір відшкодування моральної шкоди встановлюється судом і визначення його не ставиться в залежність від наявності матеріальної шкоди, вартості товару (робіт, послуг), суми неустойки, а має ґрунтуватися на характері й обсязі моральних і фізичних страждань, заподіяних споживачеві у кожному конкретному випадку.

Відповідно до постанови Пленуму ВСУ  N 4 від 31.03.95 «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» спори про відшкодування заподіяної фізичній чи юридичній особі моральної (немайнової) шкоди розглядаються, зокрема, при порушенні зобов’язань, які підпадають під дію Закону “Про захист прав споживачів» чи інших законів, що регулюють такі зобов’язання і передбачають відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.

Відповідно до чинного законодавства моральна шкода може полягати, зокрема у порушенні прав, наданих споживачам.

Керуючись ст.ст.1, 4, 8, 15, 17, 21, 22 ЗУ «Про захист прав споживачів», ст.ст.700,1167 ЦК України, ст. 3, 118, 119 ЦПК України, —

ПРОШУ:

Розірвати договір купівлі-продажу цифрової фотокамери «SAMSUNG» ЕS10 Вlaсk, укладений між мною та ПП «НАЗВА» від 17.10.2009 року.

Стягнути з ПП «НАЗВА» на мою користь сплачені за товар кошти в сумі 989 гривень та 1300 гривень в рахунок відшкодування завданої моральної шкоди, а всього 2289 гривень.

Стягнути з ПП «НАЗВА» на користь держави судовий збір в розмірі 51 грн. та 120 гривень витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду цивільної справи.

Додаток:

Дата              Підпис

ЗРАЗОК№ 3

Орджонікідзевський районний суд міста Запоріжжя

69035, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 51

ПОЗИВАЧ: Степаненко Наталія Володимирівна,

Зареєстрована: 69035, м. Запоріжжя,

вул. 40 років Радянської України, 28, кв. 43

Засоби зв’язку: 096 583 22 50

ВІДПОВІДАЧ: Фізична особа-підприємець Іванченко Сергій Сергійович,

Місцезнаходження офісу: 69035, м. Запоріжжя, пл. Профспілок, 1

Зареєстрований: 69050, м. Запоріжжя,

вул. Космічна, буд. 120

(061) 270 51 20

Ціна позову – 8 926 грн. 00 коп.

ПОЗОВНА ЗАЯВА Про розірвання договору та повернення грошових коштів (в порядку Закону України «Про захист прав споживачів»)

12 серпня 2014 року мною, позивачем за цим позовом було придбано планшетний комп’ютер марки CUBE модель U30GT, серійний номер U30GT2MS32GBW14012400164 в магазині побутової техніки «Технікс», що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пл. Профспілок, 1, за 3 476,00 гривень у ФОП Іванченко Сергій Сергійович, що підтверджується квитанцією банку про купівлю та тимчасовим гарантійним талоном.

В процесі експлуатації зазначеного планшетного комп’ютера постійно виникали проблеми – зависання операційної система, слабий сигнал Wi-Fi, деформація пристрою, подряпини на камері, несправність зарядного пристрою. Внаслідок чого я була вимушена тричі звертатись до ФОП Іванченко С.С., з питанням гарантійного ремонту. Гарантійний ремонт з боку продавця був проведений, однак враховуючи постійні проблеми в роботі пристрою я зверталась до відповідача з вимогою про повернення грошових коштів або заміну неякісного товару з істотними недоліками. Відповідач в усній формі відмовив мені в задоволенні моїх вимог. Я була вимушена звернутись до ФОП Іванченко С.С., письмово. Однак, відповідач відмовляється отримувати поштову кореспонденцію. Так 19.01.2015 року я звернулась до відповідача з вимогою повернути грошові кошти або замінити планшет. Цей лист я намагалась доставити через кур’єрську службу ФОП Марусіна О.П., однак, як зазначалося вище, відповідач відмовився отримати поштову кореспонденцію, про що було складено акт. Також, я зверталась до відповідача листом від 04.02.2015 року, який він відмовився отримати, що підтверджується Товарно-транспортною накладною КСД (Кур’єрська служба доставки).

За таких обставин, 18.02.2015 року я була вимушена замовити проведення експертизи придбаного товару вартістю 450 гривень, що підтверджується квитанцією. Відповідно висновку спеціаліста № 009/18.02.2015 складеному 27.02.2015 року, у дослідженому планшетному комп’ютері CUBE модель U30GT, серійний номер U30GT2MS32GBW14012400164 виявлений ряд істотних недоліків: в адаптері зарядного пристрою неякісне кріплення штекеру, в планшеті використаний Wi-Fі адаптер недостатньої потужності та не відповідає стандарту WIFI 802.11b/g/n, що заявлений виробником. Експлуатаційні документи надані разом з планшетом «Специфікація продукту U30GT» на китайській мові, «Гарантійний талон (тимчасовий)» не відповідає вимогам нормативних документів ГОСТ 2.601-95 «Експлуатаційні документи», Закону України «Про захист прав споживачів», «Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів». Окрім того в гарантійному талоні вістуні відмітки про ремонт планшету, хоча пунктом 3 експертизи встановлено, що прилад перебував у ремонті, про що свідчить різні відтінки деталей корпуса планшета. Зазначене є порушенням п. 31, 35, 37 Постанови КМУ № 506 від 11 квітня 2002 р «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів».

Відповідно п. 31, 35, 37 вищевказаної постанови… Всіх вищевказаних вимог відповідачем не було виконано, замість цього відповідач видав тимчасовий гарантійний талон без жодних відміток про проведені ремонтні роботи. Також вищевказаним висновком встановлено, що придбаний мною планшет не сертифіковано на території України. Відповідно до Переліку категорій електропобутового та аналогічного обладнання і комплектувальних виробів, що сертифікуються за Правилами, затрведженим Наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації N 567 від 12.09.97 року, електронна апаратура та пристрої розважального призначення, що живляться від мережі підлягають обов’язковій сертифікації (п. 14 переліку). Порядок сертифікації товарів визначається Правилами обов’язкової сертифікації електропобутового та аналогічного обладнання і комплектувальних виробів, затвердженими вищевказаним наказом N 567 від 12.09.97 року. Відповідно до ст. 18 Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію»:…

Враховуючи все вищевикладене, я вважаю, що придбала саме товар з істотними недоліками, у розумінні визначення наданого в ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» А тому, на підставі наведеного я маю права визначені в ч. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів»:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Згідно ч. 1, 2 ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів»:…

Я зазнала значної моральної шкоди, що полягала в душевних хвилюваннях, погіршення стосунків з оточуючими і як наслідок погіршення мого здоров’я. Близькі та оточуючі почали докоряти мене, що я купила цей неякісний товар. Я мусила звертатись до експертних установ для проведення експертизи, юристів та адвокатів за правовою допомогою та до суду, що також негативно позначилось на моєму майновому стані. Спричинену мені моральну шкоду я оцінюю в 5 000 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 3, 110, 118, 119, ЦПК України, ст. 8, 10, 22 Закону України «Про захист прав споживачів»,

ПРОШУ СУД:

1. Розірвати договір купівлі-продажу планшетного комп’ютеру марки CUBE модель U30GT, серійний номер U30GT2MS32GBW14012400164 від 12 серпня 2014 року укладений між Степаненко Наталією Володимирівною та Фізичною особою-підприємецем Іванченко Сергієм Сергійовичем.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Іванченко Сергія Сергійовича сплачені грошові кошти за договором купівлі-продажу планшетного комп’ютеру марки CUBE модель U30GT, серійний номер U30GT2MS32GBW14012400164 від 12 серпня 2014 року укладений між Степаненко Наталією Володимирівною та Фізичною особою-підприємецем Іванченко Сергієм Сергійовичем у сумі 3 476 (три тисячі чотириста сімдесят шість) гривень на користь Степаненко Наталії Володимирівни.

3. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Іванченко Сергія Сергійовича на користь Степаненко Наталії Володимирівни вартість проведеної експертизи у розмірі 450 (чотириста п’ятдесят) гривень.

4. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Іванченко Сергія Сергійовичема суму моральної шкоди у розмірі 5 000 (п’ять тисяч) гривень на користь Степаненко Наталії Володимирівни.

Додатки (документи надаються в копіях, на судове засідання будуть надані оригінали для огляду):

  1. Копія гарантійного талону;
  2. Копія квитанції;
  3. Копія супроводжувального листа;
  4. Копія заяви від 19.01.2015 р.;
  5. Копія заяви від 04.02.2015 року;
  6. Копія акту здачі-приймання виконаних робіт;
  7. Копія накладної КСД;
  8. Копія заяви на проведення експертизи;
  9. Копія квитанції «Укртест» від 18.02.2015 року;
  10. Копія акту здачі-приймання виконаних робіт № 009;
  11. Копія висновку експерта;
  12. Копія позовної заяви з доданими документами для відповідача.

 

Степаненко Н.В.                                                                                                      13.03.2015 р.

 

НАШ ГРАД