Мін’юст дозволив реєстрацію шлюбу за одну добу

Мін’юст дозволив реєстрацію шлюбу за одну добу

яна зинкевичКабінет Міністрів підтримав розроблену Мін’юстом постанову, яка ліквідовує застарілий і бюрократичний порядок реєстрації шлюбу, скорочуючи цю процедуру з 30 днів до 1 доби. Про це повідомили у прес-службі Мін’юсту.

«Завдяки прийняттю даної постанови ми відходимо від старих бюрократичних радянських норм, які діють донині. За чинним законодавством для того, щоб зареєструвати шлюб треба подати заяву і чекати 30 днів, щоб подумати. Ми запропонували запустити пілотний проект в окремих населених пунктах, де шлюб можна буде зареєструвати протягом 1 доби», — зазначив Міністр юстиції Павло Петренко. За його словами, передовсім пілот буде запущено у прифронтових містах Маріуполі та Сєверодонецьку. Також прискорену послугу надаватимуть у Херсоні.
«Поруч Крим, жителі якого хочуть отримувати легальні українські документи. Ми маємо надати їм можливість виїхати з окупованої території на добу зареєструвати свій шлюб і отримати українське свідоцтво про реєстрацію. Також ми долучимо до цього процесу Київ, Одесу та Львів», — додав очільник Мін’юсту. На його переконання, даний пілотний проект має продемонструвати чи спроможні місцеві громади надавати такі послуги та перейняти функції з реєстрації актів цивільного стану.
«Міністерство юстиції планує передати всі без виключення функції з реєстрації актів цивільного стану місцевим органам влади, щоб людина могла зареєструвати народження дитини, шлюб, зміну прізвища без корупції, бюрократії та існуючої донині радянщини. Ми готуватимемо місцеві громади до того, щоб вони повністю перебрали ці повноваження на себе. І тоді процес децентралізації сервісів Міністерства юстиції буде завершено», — заявив Міністр юстиції.
Він також поінформував членів Уряду про вже реалізовані проекти в галузі реєстрації актів цивільного стану.
Зокрема, він нагадав, що 20 липня минулого року була запроваджена система електронної подачі документів для реєстрації шлюбу, яка нині діє у 50% РАЦСів. На сайті можна обрати зручний час, дату й місце проведення церемонії, сплатити платіжною карткою державне мито і прийти лише на урочисту частину. За 1 півріччя цього року 3000 українських молодят скористалися цим сервісом, або близько 30% молодят, які одружувалися в РАЦСах, які долучилися до проекту.
Другий електронний сервіс, який був запроваджений у цій системі ‑ пілотний проект проставлення електронного апостилю. Раніше за цією послугою треба було їхати до Києва. Нині громадяни можуть через Інтернет відправити відскановані документи і отримати в електронній формі документи вже з проставленим апостилем. За 1 півріччя скористалися такою послугою 65 тис. українців.
Третій сервіс – отримання свідоцтв про народження безпосередньо у пологових. На сьогодні у 458 пологових будинках можна впродовж 24 годин отримати перший документ дитини без черг і незручностей. За 1 півріччя більше 35 тисяч новонароджених отримали такі документи. Це 20% від всіх новонароджених у цих медичних закладах.

Новий пілотний проект з реєстрації шлюбу за 24 години почне діяти у Маруполі, Сєверодонецьку, Херсоні, Києві, Одесі та Львову вже у серпні, уточнив Міністр юстиції Павло Петренко.

«Після затвердження відповідної постанови Кабінету Міністрів, ми взяли 2 тижні для підготовки, оскільки місцевій владі треба визначитися з місцями, де будуть відбуватися реєстрація шлюбу. Також мають бути підписані договори з органами юстиції щодо доступу до реєстру. Тому ми плануємо повноцінно запустити пілотний проект у 6 містах на початку серпня», — зазначив очільник Мін’юсту.

За словами Міністра, для того, щоб скористатися новою послугою експрес-одруження молодятам достатньо зробити кілька простих кроків.

«Будь-які молодята, які вирішили скористатися даною послугою, можуть звернутися до організатора шлюбної церемонії. Інформація про цих організаторів буде розміщена на сайті Міністерства юстиції і на сайтах обласних управлінь. Цими організаторами будуть місцеві ради або місцеві адміністрації. Другий крок – обрати час і місце проведення реєстрації шлюбу. Третій крок – укласти відповідний договір з організатором. І четвертий – прийти  до себе на весілля», — поінформував присутніх Міністр юстиції.

Він також наголосив, що процедура буде максимально швидкою. Свідоцтво про одруження видаватиметься одразу, а протягом 24 годин з моменту реєстрації дані буде внесено до відповідного реєстру.

«В окремих містах сервіс з реєстрації працюватиме без перерв. Зараз ми проводимо консультації з міськими головами і визначаємося, де місцева влада зможе забезпечити цілодобову роботу», — зауважив Павло Петренко.

Він також повідомив, що з наступного року Міністерство юстиції спільно з колегами з Парламенту планує передати функції щодо реєстрації актів цивільного стану саме до місцевих органів влади. Задля цього вже восени в Парламент буде внесено законопроект, який реформує систему реєстрації актів цивільного стану.

За словами заступника Міністра юстиції Павла Мороза, Мін’юст успішно завершив реформу щодо децентралізації реєстрації бізнесу та нерухомості, передавши ці функції на місця.

«Статистика говорить про наступне: нині в залежності від регіону від 11 до 40% молодят одружуються за прискореною процедурою. Мін’юст кожен рік реєструє 310 тисяч шлюбів. З них майже 150 тисяч реєструється за прискореною процедурою. Законодавство має відображати ті суспільні відносини, які виникли в державі. Ми хочемо просто це закріпити на законодавчому рівні», — зазначив заступник Міністра юстиції.

Радник Міністра юстиції, народний депутат Ігор Алексєєв у свою чергу зазначив, що це не перший пілотний проект Міністерства юстиції, який є кроком держави на зустріч громадянам.

«Це ще одна ініціатива, яка усуває бюрократію, усуває черги і створює сприятливі можливості для громадян в отриманні послуг. Місцеві громади зацікавлені у цій ініціативі. Ми сподіваємося, що дана ініціатива буде успішною, а пілотний проект буде розширено й на інші міста», — зазначив він.

Він звернув увагу на те, що останнім часом налагоджена надзвичайно потужна, фахова співпраця між депутатами різних фракцій і Міністерством юстиції.

«Ми бачимо успішне голосування по реєстраційних законах, по реформі виконавчої служби, комплексний закон про судоустрій і статус суддів – це ті реформи, де є плідна співпраця і нормальний фаховий діалог між виконавчою та законодавчою гілками влади. А анонсований законопроект про реєстрацію актів цивільного стану – це та реформа, яка дуже необхідна країні, адже вона дасть можливість змінити архаїчну систему реєстрації актів цивільного стану», — заявив Ігор Алексєєв.

НАШ ГРАД