МОЗ пропонує заборонити рекламу ліків для дітей та рекламу народної медицини

МОЗ пропонує заборонити рекламу ліків для дітей та рекламу народної медицини

Заступник Міністра охорони здоров’я Роман Ілик зустрівся з представниками Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників AIPM Ukraine, аби обговорити їхні пропозиції щодо законопроекту МОЗ України про рекламу лікарських засобів, повідомляє МОЗ. Фармацевтична спільнота детально ознайомилася з текстом законодавчих змін та висловила свою підтримку. Асоціація міжнародних фармвиробників запропонувала декілька технічних змін, щоби врегулювати питання розповсюдження реклами ліків серед медичних працівників. Зокрема, представники фармацевтичного бізнесу запропонували визначити основні позиції, за якими здійснюватиметься промоція лікарських засобів серед лікарів на рівні закону.

“Наша мета – чітко врегулювати процес реклами на законодавчому рівні. Пацієнти повинні отримувати правдиву інформацію, лікарі – інноваційну та достовірну. Реклама ліків є в багатьох розвинутих країнах світу, натомість такого катастрофічного показника самолікування там немає. Тобто конкретні, зрозумілі правила, належний фаховий контроль та дієва система санкцій за порушення реклами мають працювати ефективно”, — зауважив Роман Ілик.

Він зазначив, що Міністерство розгляне усі пропозиції, які надійшли під час громадського обговорення законопроекту та презентує оновлену версію законодавчої ініціативи наступного місяця під час круглого столу, у якому візьмуть участь лікарі, фармвиробники та пацієнтські організації.

Нагадаємо, 16 травня 2018 року Міністерство охорони здоров’я презентувало новий законопроект про рекламу лікарських засобів

. Головна мета законодавчої ініціативи – гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС та встановити чіткий контроль за змістом реклами для уникнення маніпулювання інформацією про препарат та його властивості.Зокрема, Міністерство пропонує заборонити рекламу ліків для дітей, рекламу народної медицини та використання у роликах акторів-лікарів і відомих людей. Проектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.

Окрім цього, законопроект закріплює за МОЗ функції контролю та моніторингу, а також встановлює чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства.

НАШ ГРАД