З’явився Гід з державних послуг

З’явився Гід з державних послуг

З 27 серпня запрацював Гід з державних послуг — інформаційний онлайн-портал про всі сервіси, що надаються органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, повідомляє Міністерство цифрової трансформації України

Раніше в Україні не було єдиної платформи, де можна було б дізнатися про будь-яку державну послугу у зручній формі. Гід з державних послуг (https://guide.diia.gov.ua/) на порталі Дія містить повну та достовірну інформацію щодо 1 000 послуг — про місце, спосіб, строк, вартість, результати отримання послуг, а також необхідні документи та спосіб оскарження їх результатів. Гід доступний у двох форматах відкритих даних: Excel та Json.

«Зазвичай українці гуглили чи дізнавалися від знайомих, як отримати потрібну державну послугу. Іноді було майже неможливо знайти необхідну інформацію простою та людяною мовою. Гід з державних послуг вирішує цю проблему — громадянам більше не потрібно витрачати купу часу та енергії на пошук. Все доступно, легко та зберігається на одному порталі», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

«Одне з важливих завдань Гіду з державних послуг — мінімізувати побутову корупцію та необхідність звертатися за послугами до посередників. Адже якщо громадянин від початку володіє всією необхідною інформацію для отримання державної послуги і має можливість апелювати до офіційного ресурсу, він озброєний беззаперечними аргументами і може вимагати дотримання своїх прав з боку всіх надавачів послуг», — підкреслив президент Фонду Східна Європа Віктор Лях.

«Інформацію у Гіді впорядковано за 36 життєвими подіями. Таку логіку систематизації послуг запозичено у Уряду Канади. Якщо українець, наприклад, хоче придбати авто, планує народження дитини чи переїзд на нове місце проживання, або прагне відкрити специфічний бізнес — усю необхідну інформацію щодо офіційних реєстрацій та отримання необхідних послуг можна легко знайти на порталі”, — зазначила Танія Санфорд Аммар, директор проекту SURGe («Супровід урядових реформ в Україні»).

Інформацію про послуги розподілено за 17 категоріями залежно від сфери діяльності. Серед найпопулярніших категорій — соціальний захист, громадянство та міграція, діяльність бізнесу та громадських формувань, сфера інтелектуальної діяльності, фінанси та податки.

Гід є офіційним джерелом про державні послуги в Україні. Якщо орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування при наданні певної послуги вимагатиме довідку, яку не згадано на Гіді, посилання на Гід є аргументом для громадян — не надавати відповідні документи.

Гід продовжує поповнюватися послугами та життєвими ситуаціями. Просимо надати зворотний зв’язок на сайті, якщо ви не знайшли інформацію про необхідну послугу.

У прес-конференції щодо запуску Гіду взяли участь:

  • Людмила Рабчинська, заступник Міністра цифрової трансформації України
  • Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа, партнера проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS»
  • Танія Санфорд Аммар, директор проєкту SURGe («Супровід урядових реформ в Україні») за підтримки Уряду Канади.

Проект реалізовано завдяки підтримці проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» та за сприяння проекту SURGe, що фінансується Урядом Канади.

НАШ ГРАД