У 2018 році на дорогах загинуло 3 тисяч людей

У 2018 році на дорогах загинуло 3 тисяч людей

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України продовжує оновлення державних будівельних норм щодо проектування доріг. Зокрема, наразі вивчається зарубіжний досвід з облаштування безпечних пішохідних переходів на перехрестях. А саме «косої зебри», яка розміщується не під прямим кутом до тротуару, як зазвичай, а навскіс, повідомляє Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

«У Європі більшість пішохідних переходів – наземні, а не підземні як у нас. І, попри це, аварій на європейських дорогах трапляється в рази менше. Все завдяки розумному проектуванню вулиць і доріг. Наприклад, влаштування на перехрестях наземних пішохідних переходів із «косою зеброю». Тобто не під прямим кутом до тротуару, як це звичайно роблять, а трохи навскіс. Здавалося б, дрібниця, але завдяки цьому для зустрічних машин підвищується видимість людей на переході, а отже, ризик наїзду чи іншої аварії набагато менший. Крім цього, це підвищує увагу і самого пішохода: змушує його дивитися в бік автомобіля, що рухається. Тому ми зараз детально вивчаємо впровадження цієї практики у нас, щоб підвищити безпеку пішоходів», — зазначив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Він зауважив, що сьогодні в Україні більшість ДТП за участю пішоходів відбувається саме на перехрестях. «За статистикою МВС у 2018 році на українських дорогах загинуло близько 3 тисяч людей, а ще 30 тисяч були травмовано. Серед найрозповсюдженіших причин аварій – порушення правил проїзду перехресть, недотримання безпечної дистанції, порушення правил маневрування, перевищення дозволеної швидкості та водіння напідпитку. Тому створювати безпечні умови для перетину перехресть для пішоходів дуже важливо: проектувати продумані переходи, влаштовувати захисні стовпчики на краю тротуарів. Якщо тільки завдяки цьому нам вдасться зменшити кількість аварій, то уявіть скільки життів це може врятувати», – підкреслив він.

Практика навскісних пішохідних переходів сьогодні зустрічається у Бельгії, Німеччині, Франції, Нідерландах та інших країнах. За підрахунками експертів тільки завдяки їх використанню ризик аварій на дорогах зменшується до 10%.

Проект змін до ДБН наразі розробляється ДП «ДерждорНДІ».

Лев Парцхаладзе також нагадав, що у чинних нормах (ДБН «Вулиці і дороги населених пунктів») вже введено низку важливих змін для підвищення безпеки на дорогах в населених пунктах, зокрема:

  • обов’язкове влаштування острівців безпеки на нерегульованих переходах з 4 і більше смугами руху;
  • можливість звуження ширини смуги на дорогах до 3-3,5 м в залежності від призначення доріг;
  • обов’язкове влаштування металевих стовпчиків на зупинках громадського транспорту тощо.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.